اصرار بر استعفا به‌خاطر بیماری

گروه اجتماعی: روز گذشته جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر و شهردار تهران برای بررسی استعفای شهردار برگزار شد که نجفی بار دیگر در این جلسه بر کناره‌گیری تأکید کرد.
محمدعلی نجفی، شهردار تهران روز 23 اسفندماه استعفای خود را به شورای شهر پنجم تهران اعلام و دلیل آن را نیز بیماری معرفی کرد. حال پس از 21 روز از آن زمان  اعضای شورای شهر و شهردار مستعفی گرد هم آمدند تا در یک جلسه غیررسمی به بررسی این استعفا بپردازند. به گزارش فارس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌،  محمدعلی نجفی با وجود اصرار اعضای شورای شهر برای ادامه کار در این جلسه نامه دوم استعفای خود را نیز به شورا ارائه کرد و بار دیگر در این نامه تأکید کرده که دلیل اصلی کناره‌گیری، بیماری است.
ترک جلسه هم‌اندیشی
حدود یک ساعت از جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا و نجفی نگذشته بود که در خروج باز و شهردار تهران از آن خارج شد. وی پس از خروج از این جلسه به دیدوبازدید با مدیران شهرداری در سالن ایران‌زمین شهرداری تهران پرداخت و به نظر می‌رسد اصرار شورای شهر برای ادامه کار نجفی با نامه دوم وی برای استعفا بی‌حاصل بوده است. محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر نیز در این زمینه گفت: «آقای نجفی دلایل استعفای خود را با تأکید بر بیماری در جلسه مطرح و ساعت 10 جلسه را ترک کردند. با این‌حال اعضای شورا در حال بحث پیرامون پذیرش یا عدم پذیرش استعفا هستند. در جلسه روز یکشنبه آینده موضوع استعفا را دوباره مورد بررسی قرار می‌دهیم». به گفته علیخانی برخی از اعضای شورا با استعفا موافق و برخی مخالف هستند.


بیماری دلیل استعفا
در همین زمینه مرتضی الویری، یکی دیگر از اعضای شورای پنجم در حاشیه جلسه هم‌اندیشی شورای شهر در اظهاراتی برخلاف علیخانی از یکپارچگی اعضای شورا برای ماندن نجفی گفت: «تمام اعضای شورای شهر تهران به این مورد تأکید دارند که نجفی باید در سمت خود بماند. بیماری‌ای که درباره نجفی نیز مطرح‌شده است، یک نوع بیماری عادی است و خیلی‌ها این بیماری را دارند». وی همچنین با بیان اینکه تاکنون درباره انتخاب سرپرست تصمیمی گرفته نشده، اعلام کرد که نه خود و نه محسن هاشمی گزینه‌های شهرداری تهران نیستند. حسن خلیل‌آبادی، دیگر عضو شورای شهر درباره انتخاب سرپرست در این جلسه  برای شهرداری گفت: «‌بحث سرپرست در این جلسه مطرح نشده است».